A foghúzásrólSzájsebészetTudnivalók foghúzás utánRemény a fog megmentésére

Foghúzás Budapesten, a Hegedűs Dental fogászaton

foghuzas, fajdalommentes foghuzas, fogaszat

Sürgős foghúzásra van szüksége?

Sajnos a leggondosabb fogápolás mellett is előfordulhat, hogy egy fog menthetetlenné válik, és ki kell húzni. Ön is úgy gondolja, hogy fájó foga menthetetlen már?

Ha valóban menthetetlen a foga, akkor fogorvosi rendelőnkben igyekszünk mindent megtenni, hogy a foghúzás Önnek a legkisebb fájdalommal és stresszel járjon. A foghúzást teljes érzéstelenítésben végezzük. A foghúzás azonban minden esetben csak az utolsó lehetséges lehetőség. Ha van olyan kezelés, ami megmentheti a fogát, akkor ezt érdemes megpróbálni.

Ugyanez igaz a bölcsességfog esetleges eltávolítása esetén is, amelyet akkor javasolunk, ha a bölcsességfog helyhiány miatt nem tud előretörni. Ilyenkor a fog körül gyulladást és fájdalmat észlel. Ez nem csoda, hisz a bölcsességfog nyomja az egész fogsort.

Ha arcfájdalmat, kellemetlen tüneteket észlel, forduljon hozzánk bizalommal!

Több esetben előfordulhat, hogy egy fog megtartására már nincsen lehetőség és el kell távolítani a fogat. Ennek oka lehet

• a nagyon kiterjedt, a csont szintje alá terjedő fogszuvasodás,
  • a gyökércsúcsnál kialakult komoly gyulladás,
  • egy esetleges balesetben eltört foggyökér.

Fájdalommentes foghúzás

A Hegedűs Dental budapesti fogászati rendelőjében fogorvosaink mindent megtesznek azért, hogy a foghúzás fájdalommentes legyen Önnek. Ennek érdekében fogászatunkon, ha akut gyulladást okoz az eltávolítandó fog, akkor előbb gyógyszeres kezeléssel fogorvosaink megszüntetik a gyulladást, majd az így megnyugodott fogat fájdalommentesen távolítják el.

Foghúzás után

A foghúzás után alapvetően fontos a seb tisztán tartása, hiszen ettől függ a sebgyógyulás gyorsasága.

fajdalommentes foghuzas, fogaszat, hegedus dental

A megfelelő szájhigiéniával megelőzheti a fogeltávolítás utáni fertőzéseket. Az alábbiakban leírjuk Önnek, hogy mik azok a fontos tudnivalók amit a fog eltávolítása után mindenképpen be kell tartania.

• Foghúzás után a fogorvosa be fog helyezni egy tampont az Ön szájába. Erre a tamponra 15 percig rá kell harapni, majd a 15 perc elteltével ki kell venni. E közben Ön nyugodtan nyelhet, nem szabad se kiköpni, se gyűjtőgetni a nyálat.
  • Foghúzás után már lehet inni, de étkezni csak a zsibbadás teljes elmúlása után szabad.
  • Foghúzás után néhány napig ne igyon tejet, és egyéb tejtermékeket se fogyasszon. Ezek lassíthatják sebe gyógyulását.
  • Mellőzze néhány napig az apró magvakat (pl. mák vagy magos péksütemények) vagy apró szemeket (rizs, tarhonya) tartalmazó ételeket is, mert ezek az apró magvak és szemek könnyen bekerülhetnek a lyukba.
  • Ne kerülje a fogmosást! A fogmosás kötelező a húzás környezetében is, fontos, hogy a seb körül a fogakon ne maradjon lepedék, ez a gyógyulás elengedhetetlen feltétele. A seb helyét a fogkefével óvatos mozdulatokkal kell tisztítania, hasonlóan, mint amikor még ott volt a fog.
  • A fogeltávolítás napján tilos öblögetni, a második, harmadik nap is csak óvatosan szabad a fogmosás után.
  • A fog helyén keletkező vérrögöt sem a nyelvvel, sem öblögetéssel, sem szívogatással nem szabad eltávolítani. Annak fontos szerepe van a seb gyógyulásában.
  • Amennyiben Önnek az egyik felső rágófoga került eltávolításra, akkor a foghúzás után 4-5 napig kerülni kell az erőteljes orrfújást, az erős tüsszentést is.
  • A foghúzás után 3 napig ne fogyasszon alkoholt és ne dohányozzon, mert ez a seb gyulladását okozhatja.

A fogeltávolítást követő 3 napban fájdalom, duzzanat jelentkezhet a fog helyén vagy az arcon. Ez teljesen természetes folyamat, nem kell tőle megijednie. Az esetlegesen fellépő fájdalom csökkentésére érdemes fájdalom csillapítót bevenni.

A gyors sebgyógyulás után a lehető legrövidebb időn belül elkészítjük Önnek a megfelelő fogpótlást is.

Az eltávolított fogat pótolhatjuk a legmodernebb CAD/CAM technológiával készült

• cirkon vagy fémkerámia koronával,
  • inlay-onlay készítésével.
  • A kiterjedt foghiányokra megoldást kínálunk részleges vagy teljes kivehető fogsorokkal.

cirkon korona és fogpótlás az egyik legtökéletesebb választás a foghiány megszüntetésére. A cirkon korona hasonlít leginkább az élő fogakra, a legmagasabb esztétikai élményt nyújtva.

Ha van remény foga megmentésére

foghúzás, hegedűs dental, fogászat

Sok esetben a legreménytelenebbnek gondolt fogak is kellő hozzá értéssel és kitartással megmenthetők.

Ha van esély foga megmentésére, akkor helyben készítjük el a szükséges panoráma vagy intraorális röntgent (Planmeca), amely segít felállítani a megfelelő diagnózist. Ennek alapján tesz javaslatot a Hegedűs Dental fogászat fogorvosa foga megmentésére, további kezelésére vagy eltávolítására.

Fogorvosaink azt vallják, hogy a foghúzás a legvégső megoldás, amit meg kell előznie a fogak odaadó kezelésének, hogy azok a lehető legtovább megfeleljenek funkcionálisan és esztétikailag is.

A saját fogak megtartására több megoldást kínálunk:

Természetesen a megelőzést sem szabad elhanyagolni. Fontos a rendszeres fogászati ellenőrzés, szájhigiéniai kezelés, fogkő eltávolítás. Mindebben megbízható, szakavatott segítséget nyújtanak Önnek a Hegedűs Dental budapesti fogászati rendelőjének fogorvosai, dentálhigiénikusai.

Sajnos egy fog elvesztése mindenki életében egy komoly problémát jelent. Ezen probléma mellett természetesen nem elhanyagolható az, hogy a foghúzás mellé minden páciensünk egy igen fájdalmas és hosszas kezelés képét társítja. A Hegedűs Dental rendelőjében kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a foghúzás ne csupán egy kellemetlenségekkel teli és fájdalmas kezelés legyen. A fogászatunkon bátran állíthatjuk, hogy minden foghúzás során törekszünk arra, hogy fájdalommentesen törtjén meg az eltávolítás.

Hogy mindezt alátudjuk támasztani Önnek, bemutatnánk pár páciensünk véleményét.

„Igazán fantasztikus fogászat, ha lehet ilyet írni egy fogászatról. Eddig nagyon féltem a fogorvostól, de innen nagyon pozitiv véleménnyel távozom, a doktor ur alaposan tájékoztatott és nagyon körültekintő volt. Ezúton is köszö neki.”

– E. Zoltán

” Bevallom sosem féltem a fogorvosi kezelésektől, de ha féltem volna bármikor is, itt sosem éreztem fájdalmat, pedig dolgoztak rajtam rendesen. 😉
Közvetlen, barátságos hangulat, megfizethető árakon. Nem véletlenül járok ide 200 km távolságból is. Köszönök mindent! „

– L. Pál