Megfájdult, és rettenetesen fáj a bölcsességfoga?bolcsessegfog-fajas-hegedus-dental-4

• Ha igen, akkor bölcsességfogát azonnal el kell látni.

Egészséges fogazatnál is szükség lehet azonban a bölcsességfog eltávolítására, ha panaszokat okoz vagy okozhat. Leggyakrabban a bölcsességfog maga teljesen egészséges, csak nincs elegendő hely a fognak az állcsontban, ezért feszíti az egész állkapcsot, és/vagy gyulladást okoz. De az is lehet, hogy a fogak torlódása miatt a szomszédos fogak romlását, szuvasodását okozza. A legtöbbször tehát a környező fogak megóvása érdekében kell eltávolítani a bölcsességfogat.

Kétféle módon lehetséges a bölcsességfog eltávolítása:

• foghúzással vagy pedig
  • sebészeti feltárással, amely már a szájsebészethez tartozik.

Ha a bölcsességfog látható, és fogorvosi fogóval megfogható, akkor foghúzással távolítjuk el.

Sokszor előfordul azonban, amikor a bölcsességfog nem tudja áttörni a fogínyt, vagy csak részlegesen képes áttörni azt. Ilyenkor sebészeti feltárásra van szükség.

• A bölcsességfog húzás talán leggyakoribb oka az az eset, amikor a fog nem tudja áttörni az ínyt. Ez előfordulhat helyhiány miatt is vagy pedig a bölcsességfog rendellenes helyzete miatt. Ilyenkor erős fájdalmat és gyulladást érez a foga körül. Ez azért van, mert a helyhiány, a torlódás miatt a bölcsességfog az egész fogsort nyomja.

A szájsebészeti beavatkozás előtt készített panoráma röntgen felvételen jól látható a fogak és a bölcsességfog állása is, amely alapján megtervezzük a sebészeti beavatkozás menetét.Bölcsességfog eltávolítása

• Ha a bölcsességfog be van gyulladva, akkor először a gyulladást kell csökkenteni antibiotikummal. Erre azért van szükség, hogy a szájsebészeti műtét idejére csökkenjen a gyulladás.
  • Erre azért van szükség, mert az erősen gyulladt fog műtéti környezete nehezen érzésteleníthető, és ebben az erősen gyulladt állapotban a műtét nem végezhető el.
  • A röntgenfelvétel alapján körültekintően megtervezett bölcsességfog műtét a szükséges előkészítés után természetesen már fájdalommentesen elvégezhető.

A bölcsességfog eltávolítás hogyan történik a Hegedűs Dentalban?

1. Az elkészített panoráma röntgen felvételen jól látható a bölcsességfog helyzete, és szájsebész szakemberünk ez alapján megtervezi a sebészeti feltárás helyét.
  2. A beavatkozás mindig érzéstelenítéssel történik, ezért nem érez fájdalmat.
  3. A sebészeti feltáráskor a megfelelő helyen a szakember bemetszi a fogínyt, és eltávolítja a bölcsességfog körüli csontot.
  4. Ezt követi a bölcsességfog eltávolítása, amely így már hozzáférhető.
  5. A fog eltávolítása után a szájsebész lezárja a sebfelszínt, és bevarrja a sebet.Bölcsességfog fájás kezelése

A bölcsességfog eltávolításához szájsebészeti beavatkozásra van szükség, akkor is, amikor hiányzik a fog koronarésze, és nem lehet már megfogni fogóval.

• Ez is gyakori eset, mert a fogszuvasodás révén sokszor előfordul, hogy a fog koronája teljesen letöredezik, és a foggyökeret el kell távolítani.

Bölcsességfoga milyen állapotban van?

Foghúzásra vagy sebészeti beavatkozásra lesz szükség a bölcsességfog eltávolítás során?

• Hívja munkatársainkat a +36-1-783-8746-os telefonszámon, és azonnali időpontot adnak Önnek bölcsességfoga kezelésének megkezdésére.