Miért nagy gond a fogínygyulladás?

Fogínygyulladás Kezelése Fogászat Hegedűs Dental Budapest

A fogínygyulladás sokak problémája, nagyon sok embert érint napjainkban. Egyes felmérések szerint az emberek 70%-a szenved az ínygyulladástól. Más felmérések szerint 85%-a. Minden 10 emberből 7. Vagy lehet, hogy több, mint 8 ember. Talán az sem véletlen, hogy Ön is éppen ezt az oldalt olvassa honlapunkon.

Éppen ezért a budapesti Hegedűs Dental fogászat fogorvosaiként kiemelkedő fontosságot tulajdonítunk a fogínygyulladás (gingivitis) megelőzésének, kezelésének, hogy ne alakulhasson ki a fogínygyulladás súlyos következményeként fogínysorvadás (parodontitis), ami végső soron a fogak elvesztésével járhat.

Szeretné megelőzni a fogai elvesztését okozó fogínysorvadást?

• Ha igen, akkor figyeljen oda gyulladt ínyére, és időben forduljon szakemberhez!

A fogínygyulladás tünetei

Az egészséges, ép fogíny rózsaszín, fájdalom mentes, és megfelelően takarja a fogakat. A gyulladt íny távol áll ettől.

Ha szeretné megelőzi fogínye sorvadását, és érdeklődik az íngyulladásról, akkor biztosan szeretné tudni, hogy miről ismerhető fel a fogínygyulladás?

• Gyulladás esetén a fogíny megduzzad, és erősen piros színre vált.
  • Ha gyulladt az ínye, akkor fogmosás és evés közben fájdalmat érezhet.
  • A legkisebb fizikai behatásra is vérezhet a fogíny.

Ha a gyulladt fogíny tüneteit észleli, akkor két dolgot tehet:

1. Fogínysorvadása kockázatának kizárása érdekében haladéktalanul keresse fel Budapesten a Hegedűs Dental fogászat fogorvosi rendelőjét. Ez azért fontos Önnek, hogy minél hamarabb elkezdhessük a gyulladt íny megfelelő kezelését. Az idejében elkezdett kezeléssel megőrizheti teljes fogsorát. A gyulladást kiváltó ok megszüntetésével fogínye maradandó károsodás nélkül gyógyulhat.
  2. El is hanyagolhatja gyulladt ínye kezelését. Ezzel a döntésével azonban vállalja a fogínysorvadás kockázatát, és fogai elvesztésének lehetséges veszélyét.

Mi okozhatja fogínygyulladását?

• A kezeléshez mindenképp meg kell keresni ínygyulladása kiváltó okát.

Fogínygyulladás okai

A fogínygyulladást legtöbbször baktériumok okozzák, amiket a fog felszínén, az íny alatt és fölött megtapadt lepedék táplál. Fontos tudni, hogy a lepedékes fogak könnyebben szuvasodnak, így a fogínygyulladás mellett a fogak kis is lyukadhat.

A fogínygyulladásnak mindenképp meg kell keresni a kiváltó okát, mert ugyan a lepedék miatt kialakuló fogínygyulladás a leggyakoribb, de kialakulhat bizonyos hormonok, gyógyszerek hatására, valamint igen ritkán genetikai oka is lehet ínygyulladásának.

Fogínygyulladás kezelése

A baktériumok által okozott fogínygyulladást viszonylag könnyű kezelni, a fogak alapos áttisztítása után, megfelelő fogmosási, szájápolási technikák alkalmazásával a fogínygyulladás rövid idő alatt megszűnik. A szuvas fogakat pedig a szükséges tisztítás és fertőtlenítés után esztétikus, kiváló minőségű kompozit tömőanyagokkal látják el a Hegedűs Dental fogászati rendelőjében.

Mint a legtöbb fogászati kezelésnél, a fogínygyulladásnál is a leghatásosabb kezelés a megelőzés. Megfelelő szájápolással, a fogak tisztán tartásával kivédhetjük a lepedék okozta fogínygyulladást. Ebben nyújtanak segítséget Önnek fogorvosaink és dentalhigiénikusaink.

Ha szeretné megelőzni a fogínysorvadást és az egyéb fog- és fogágybetegségeket, akkor érdemes évente legalább egyszer egy szájhigiéniai kezelésre eljönni.

Ha fogágybetegséggel küzd, fogínygyulladása, fogínysorvadása van, akkor legalább félévente javasolt Önnek a szájhigiéniai kezelés, a fogágyproblémák súlyosságának függvényében.

Fogai egészségének és szépségének megőrzése érdekében rendszeres fogorvosi ellenőrzés során ajánljuk, hogy vegye igénybe teljes szájhigiéniai kezelésünket, amelynek részeként ultrahangos készülékkel eltávolítjuk a lerakódott fogkövet, és a polírozással visszaadjuk fogainak eredeti fényét és csillogását.