Fáj a foga? Szinte kibírhatatlan? Az arca is feldagadt?

Mit tehet a fogfájás ellen?

A „fáj a fogam” az egyik legkínzóbb fájdalom. Akinek hosszabb ideje fáj már, nem biztos, hogy fájdalmánál kellemetlenebbet el tud képzelni. Nem kell azonban szenvedni, ha Önnek fáj a foga. Minél hamarabb forduljon fogorvoshoz. Nem érdemes halogatnia a fogorvos felkeresését, mert lehet, hogy átmenetileg szűnik a fájdalma, de kevés esélye van arra, hogy beavatkozás nélkül megszűnjön fájdalma kiváltó oka.

Mi lehet a fogfájás oka?

fogfajas-fogaszat-budapest-4Fogfájásának többféle oka lehet. Minél hamarabb felkeresi fogorvosainkat, annál hamarabb kiderítjük fájdalma okát, és gyorsan meg is szüntetjük a fájdalmát, mégpedig nem tüneti kezeléssel, hanem a kiváltó ok megszüntetésével.

• Az akut fájdalom kezelése után pedig Önnel megbeszélve egy kifejezetten tartós és esztétikus megoldást javasolunk állapotára.

A fogfájás oka lehet a fogbél gyulladása vagy pedig a fog kemény anyagának, a dentinnek az érzékenysége.

A fogfájás kiváltó okai lehetnek?

1. Legtöbbször a kilyukadt szuvas fog okozza a fájdalmat.fogfajas-fogaszat-budapest
  2. Sokszor a bölcsességfoggal kapcsolatos valamilyen probléma áll a fájdalom hátterében.
  3. A fogágybetegségek, a fogínysorvadás is sok kellemetlenséget tud okozni a fogak frontján.
  4. Valamilyen fizikai sérülés is okozhat fogfájást.

Fogfájása milyen lehet?

Rövid ideig tartó, éles fájdalom gyötri?

Ha igen, akkor a fogfájását elsősorban valamilyen édes vagy túl hideg étel vagy ital fogyasztása váltja ki. Ilyenkor a fog szuvasodása vagy pedig a fogíny sorvadása állhat a fájdalom mögött. A hideg vagy édes étel, ital elfogyasztása után fájdalma szűnik, de foga érzékenysége megmarad.

Szuvas foga töméssel kezelhető. A fogínysorvadás miatti fognyaki érzékenység pedig ecseteléssel vagy pedig fognyaki töméssel szüntethető meg.

Hirtelen fellépő, lüktető, éles fájdalom kínozza?

fogfajas-fogaszat-budapestHa ilyenkor fájdalma sokáig gyötri, akkor szinte biztos, hogy odvas foga miatti foggyulladás okozza lüktető fájdalmát. Fájdalomcsillapító tablettákkal ideig-óráig ugyan el tudja nyomni a fájdalmát, de a fájdalom kiváltó okát, a gyulladást a fájdalomcsillapítóval nem tudja kezelni. Ilyenkor minél hamarabb keresse fel rendelőnket, mert minél nagyobb lesz a szuvasodás miatti lyuk a fogán, és minél mélyebbre hatol a gyulladás, annál erősebb lesz a fájdalma, és annál kisebb az esélye foga megmentésének.

Ilyenkor kezdődő fájdalomnál még elég lehet foga betömése is. Az is lehet azonban, hogy már gyökérkezelésre is szükség lesz fájdalma megszüntetéséhez.

Folyamatos, tompa fogfájást érez, és bedagadt az arca is?

Ez a fájdalom gyulladásra utal. Ilyenkor nagy valószínűséggel minél hamarabb a begyulladt fog gyökérkezelésére van szükség.

Bölcsességfog problémája van?

Ha a rágófogak mögötti kegyetlen fájdalmat érez, akkor több mint valószínű, hogy a bölcsességfoga okozza a problémát. Ilyenkor a leggyakoribb megoldás a bölcsességfog eltávolítása.

Kiesett tömés okozza panaszait?

Ha nem jól tömték be a fogát, vagy a tömés már évekkel ezelőtti, akkor könnyen előfordulhat az, hogy a tömés körül tovább szuvasodik a foga, és a lyuk egyre nagyobb lesz. Emiatt a tömés egy idő után „lötyögni kezd”, és ki is eshet. A szuvasodó fog pedig könnyen megfájdulhat. Ilyenkor, ha lehet, akkor a szuvas részek eltávolítása után újra be kell tömni a fogát, vagy pedig előrehaladott szuvasodásnál betét (inlay vagy onlay) behelyezésére lehet szükség.

Leesett fogkorona is okozhat gondot

Az évekkel korábban felrakott korona is leeshet, pl. a fog szuvasodása, a fog nem megfelelő lecsiszolása, vagy pedig a felrakásnál használt ragasztó kioldódása miatt. Ilyenkor az esetek többségében a tökéletes illeszkedés érdekében új koronára lesz szüksége.

A mozgó fog is probléma forrása lehet

Ha tartós fogínygyulladás miatt visszahúzódik az ínye, és a gyulladás átterjed a fogágy többi részére, akkor emiatt meggyengül a fog beágyazódása, és mozogni kezd. Ilyenkor kezelni kell a fogágybetegséget, meg kell szüntetni a gyulladást, és akár még az elsorvadt íny miatt csontpótlásra is szükség lehet.fogfajas-fogaszat-budapest-2

Fogfájását mi okozhatja?

• Keressen bennünket a +36-1-783-8746-os számon, és megoldást találunk a fogfájásra!