Gyökérkezelés foga megmentéséért

A Hegedűs Dental fogászat budapesti rendelőjében fogorvosaink kimagasló szakmai színvonalon fáradoznak azért, hogy Ön minél tovább élvezhesse a saját foga nyújtotta előnyöket. Súlyosan károsodott foga húzás előtti utolsó esélye a gyökérkezelés. A gyökérkezeléssel ma már olyan fogak is megmenthetőek, amelyeket korábban eltávolítottak volna.

Mi vezethet foga olyan mértékű károsodásához, hogy gyökérkezelésre legyen szükség?

Gyökérkezelés a Hegedűs Dental Fogászaton Budapesten!Előfordulhat, hogy egy időben nem kezelt fogszuvasodás miatt, esetleg valamilyen sérülés miatt a fogbél begyullad. Ezt az állapotot hamarosan a fogbél elhalása követi, amely a fog gyökércsúcsán keresztül kijutó és felszaporodó kóros baktériumok révén a fog körül is gyulladást okoz. A gyulladt vagy már elhalt fogbéllel rendelkező fogak megmentésére nyújt lehetőséget a gyökérkezelés.

Ha szuvas foga van, nem múló ínygyulladás, a fogbél gyulladása miatt fogfájás gyötri, haladéktalanul keresse fel Budapesten a Hegedűs Dental fogászat fogorvosi rendelőjét. Rendelőnkben azonnal elkezdjük szakszerű fogászati kezelését. Gyökérkezeléssel megszüntetjük kínzó fájdalmát. A begyulladt fogbelet gyökértöméssel helyettesítjük.

• A fogak gyökérkezelése egy olyan fogászati eljárás, melynek során a sérült vagy fertőzött fogbelet gyökértöméssel helyettesítjük.

A gyökérkezelés megkezdése előtt a Hegedűs Dental fogászatán helyben elkészítjük a kezeléshez szükséges panoráma vagy intraorális röntgenét modern digitális röntgen diagnosztikai berendezéseinkkel (Planmeca®).

A gyökérkezelés menete

A gyökérkezelést fájdalommentesen, helyi érzéstelenítésben végzik fogászatunkon.gyokerkezeles-fogaszat-dental-belvaros-budapest-hegedus-dental

1. A fog megnyitása után a fogorvos kitisztítja a foggyökér csatornát,
  2. eltávolítja a gyulladt vagy már elhalt fogbelet (pulpát) és fogidegeket.

A gyökérkezelés akkor éri el célját, ha

• a gyökércsatornák tökéletes fizikai és kémiai tisztítása után a gyökércsatornákat lezáró tömés megfelelő hosszúságú, a gyökércsúcsokig ér,
  • falálló, a gyökércsatorna széleit eléri,
  • és kompakt, azaz nem tartalmaz légréseket.

Ebben az esetben nem jut élettér a kóros baktériumoknak, megfelelő szájápolás mellett akár élete végéig is megmaradhatnak a gyökérkezelt fogai.

A tökéletes gyökérkezelés és gyökértömés elkészítését a Hegedűs Dental budapesti fogászatán modern gépi berendezések segítik. Az alkalmazott Apex lokátor, digitális intraorális röntgen mind az Ön legmegfelelőbb, magas színvonalú kezelését szolgálják, és biztosítják, hogy Ön a legjobb prognózisú kezelést kapja. Az Apex lokátor, mivel használatának nincs sugárterhelése,  azokban az esetekben is segíti a fogorvos tökéletes munkavégzését, amikor a röntgen használata nem javasolt, például terhesség esetén.

A gyökérkezelt fog megerősítése

Sajnos a gyökérkezelt fog már nem egy élő fog, így idővel elszíneződhet, valamint könnyen törékennyé válhat. Ezért mindenképp érdemes elgondolkodni azon, hogy valamilyen módon megerősítsük az érintett fogat. A Hegedűs Dental budapesti fogászati rendelőjében többféle kiváló megoldást ajánlanak Önnek fogorvosaink:

• Csúcsminőségű CAD/CAM technológiával készített cirkon koronát készíthetünk a fogra. A cirkon korona magas esztétikai színvonalán túl kiemelkedő előnye, hogy teljesen fémmentes, így allergiát sem okozhat.
  • Inlay-onlay behelyezésére van lehetőség, amelynek anyaga lehet cirkon vagy Ceramage.

gyokerkezeles-fogaszat-dental-belvaros-budapest-hegedus-dental-2

A gyökérkezelt fogak esetén ugyanolyan fontos a megfelelő szájhigiénia megtartása, mint az élő fogaknál. Ezért javasoljuk, hogy keresse fel a Hegedűs Dental fogászat budapesti fogorvosi rendelőjét évente legalább kétszer egy általános fogászati ellenőrzés és szájhigiéniai kezelés, fogkő eltávolítás céljából.