Gyökérkezelés foga megmentéséért

A Hegedűs Dental fogászat budapesti rendelőjében fogorvosaink kimagasló szakmai színvonalon fáradoznak azért, hogy Ön minél tovább élvezhesse a saját foga nyújtotta előnyöket. Súlyosan károsodott foga húzás előtti utolsó esélye a gyökérkezelés. A gyökérkezeléssel ma már olyan fogak is megmenthetőek, amelyeket korábban eltávolítottak volna. Ehhez elsőként szeretnénk Önnek pontosan megmutatni, hogy hogyan épül fel egy emberi fog és melyik részét érinti a gyökérkezelés.

Az emberi fog felépítése

fog reszei, fog, emberi fog, fogászat, Hegedűs DentalA fog alapjaiban két nagyobb részre bontható. Az egyik az íny vonal felett található rész az korona, a másik az ínyvonal alatt található rész a foggyökér. A foggyökér segítségével rögzül a fog a fogmederben, ezáltal az Ön szájában.

A fogakat egy speciális csontszövet a dentin építi fel. A dentin sejtjeit ellátó erek és idegek a fogbél (pulpa) laza kötőszövetében találhatók. Ezek a belső részek  soha nem kerül a felszínre, mert míg a foggyökerénél a cement, a fog korona részénél pedig a vastag, fehér fogzománc védi. Ez a fogzománc rendkívül kemény ellenben nem tartalmaz élősejteket és így nem regenerálódik.

Ha a fogzománc megsérül. A fog szuvasodni kezd, caries alakul ki.  A szuvasodás során a dentinállomány gyors pusztulásnak indul.  Amikor az egyre növekvő lyuk eléri a fogbelet, erős fájdalom jelentkezik és akár a fog teljes elhalásához is vezethet.

Biztonsággal elvégezhető a gyökérkezelés?

Teljes mértékig igen. A gyökérkezelés során ezt a pulpa részt távolítja el Önnek a szakképzet fogorvosunk.  A pulpa egészen a fog növekedési fázisáig nélkülözhetetlen. Viszont a kifejlődött fog esetén már biztonsággal eltávolítható mert a környező csontszövet a fogat már a helyén tartja.

Mi vezethet foga olyan mértékű károsodásához, hogy gyökérkezelésre legyen szükség?

gyokerkezeles, gyokerkezeles menete, hegedus dental

• A fog külső sérülése, valamilyen trauma
  • A fog szuvasodása
  • Termikus és kémiai behatások

Előfordulhat, hogy egy időben nem kezelt fogszuvasodás miatt, esetleg valamilyen sérülés miatt a fogbél begyullad. Ezt az állapotot hamarosan a fogbél elhalása követi, amely a fog gyökércsúcsán keresztül kijutó és felszaporodó kóros baktériumok révén a fog körül is gyulladást okoz. A gyulladt vagy már elhalt fogbéllel rendelkező fogak megmentésére nyújt lehetőséget a gyökérkezelés.

Ha szuvas foga van, nem múló ínygyulladás, a fogbél gyulladása miatt fogfájás gyötri, haladéktalanul keresse fel Budapesten a Hegedűs Dental fogászat fogorvosi rendelőjét. Rendelőnkben azonnal elkezdjük szakszerű fogászati kezelését. Gyökérkezeléssel megszüntetjük kínzó fájdalmát. A begyulladt fogbelet gyökértöméssel helyettesítjük.

Kimagasló diagnosztika a tökéletes kezelés érdekében

A gyökérkezelés megkezdése előtt a Hegedűs Dental fogászatán helyben elkészítjük a kezeléshez szükséges panoráma vagy intraorális röntgenét modern digitális röntgen diagnosztikai berendezéseinkkel (Planmeca®.vagy Gendex).

Erre minden gyökérkezelés előtt szükség van. Az Ön kezelő fogorvosa csak így tudja megállapítani előre a fog gyökerek elhelyezkedését, azoknak alakját illetve hogy pontosan hány gyökércsatornával rendelkezik a kezelendő fog.  Még ezeknek az információknak az ismeretében is a gyökérkezelés egy hosszadalmasabb folyamat, de fogorvos kollégáink csak a maximális gyógyítással elégedettek, így precízen, türelmesen, maximális idő ráfordítással végzik az Ön gyökérkezelését.

A gyökérkezelés készítenek még Önnek egy úgynevezett tűs kontroll röntgent. Ennek a röntgenfelvételnek a segítségével tud fogorvos kollégánk 100% meggyőződni róla, a foggyökér teljes hosszában eltávolításra került-e pulpa.

Habár több röntgen felvételt is készítünk Önnek, mégse kell aggódnia a felvétel készítése közben jelentkező sugárterhelés miatt. Rendelőnkben csak is kizárólag a lehető legmodernebb röntgenkészülékeket használjuk. Ezek a készülékek már teljesen digitalizáltak és a sugárterhelésük nem több annál mintha egy napfényes nyári napon a szabadban tartózkodna.

Csak magyarországi telefonszámot áll módunkban visszíhívni

A gyökérkezelés menete

A gyökérkezelést fájdalommentesen, helyi érzéstelenítésben végzik fogászatunkon.hegedus dental, fogaszat, fogaszati gyokerkezeles

1. A fog megnyitása után a fogorvos kitisztítja a foggyökér csatornát,
  2. eltávolítja a gyulladt vagy már elhalt fogbelet (pulpát) és fogidegeket.

A gyökérkezelés akkor éri el célját, ha

• a gyökércsatornák tökéletes fizikai és kémiai tisztítása után a gyökércsatornákat lezáró tömés megfelelő hosszúságú, a gyökércsúcsokig ér,
  • falálló, a gyökércsatorna széleit eléri,
  • és kompakt, azaz nem tartalmaz légréseket.

Ebben az esetben nem jut élettér a kóros baktériumoknak, megfelelő szájápolás mellett akár élete végéig is megmaradhatnak a gyökérkezelt fogai.

A tökéletes gyökérkezelés és gyökértömés elkészítését a Hegedűs Dental budapesti fogászatán modern gépi berendezések segítik. Az alkalmazott Apex lokátor, digitális intraorális röntgen mind az Ön legmegfelelőbb, magas színvonalú kezelését szolgálják, és biztosítják, hogy Ön a legjobb prognózisú kezelést kapja. Az Apex lokátor, mivel használatának nincs sugárterhelése,  azokban az esetekben is segíti a fogorvos tökéletes munkavégzését, amikor a röntgen használata nem javasolt, például terhesség esetén.

A gyökérkezelt fog megerősítése

Sajnos a gyökérkezelt fog már nem egy élő fog, így idővel elszíneződhet, valamint könnyen törékennyé válhat. Ezért mindenképp érdemes elgondolkodni azon, hogy valamilyen módon megerősítsük az érintett fogat. A Hegedűs Dental budapesti fogászati rendelőjében többféle kiváló megoldást ajánlanak Önnek fogorvosaink:

• Csúcsminőségű CAD/CAM technológiával készített cirkon koronát készíthetünk a fogra. A cirkon korona magas esztétikai színvonalán túl kiemelkedő előnye, hogy teljesen fémmentes, így allergiát sem okozhat.
  • Inlay-onlay behelyezésére van lehetőség, amelynek anyaga lehet cirkon vagy Ceramage.

gyokerkezeles, mosoly, hegedus dental, mosoly

A gyökérkezelt fogak esetén ugyanolyan fontos a megfelelő szájhigiénia megtartása, mint az élő fogaknál. Ezért javasoljuk, hogy keresse fel a Hegedűs Dental fogászat budapesti fogorvosi rendelőjét évente legalább kétszer egy általános fogászati ellenőrzés és szájhigiéniai kezelés, fogkő eltávolítás céljából.

Ha ez egy hosszabb és időigényesebb kezelés sorozat, akkor biztos hogy magasak a költségei.

Határozottan nem.

Habár a gyökérkezelés ár a szükséges beavatkozásoktól és kezelésektől függően változhat, tapasztalataink alapján mégis elmondhatjuk, hogy kevésbé tud költséges lenni egy fog gyökérkezelése mintha egy kétes kimenetelű kezelést választana.

A sérült fog eltávolítása se költséghatékonyabb. Rendszerint a fog gyökérkezelése kisebb összeg szokott lenni, mint a hiány pótlása egy implantátummal vagy egy több tagból álló fogpótlással.

Csak magyarországi telefonszámot áll módunkban visszíhívni