Miért nagy gond a fogínygyulladás?

fogingyulladas kezelese, foginygyulladas, hegedus dental

A fogínygyulladás sokak problémája, nagyon sok embert érint napjainkban. Egyes felmérések szerint az emberek 70%-a szenved az ínygyulladástól. Más felmérések szerint 85%-a. Minden 10 emberből 7. Vagy lehet, hogy több, mint 8 ember. Talán az sem véletlen, hogy Ön is éppen ezt az oldalt olvassa honlapunkon.

Éppen ezért a budapesti Hegedűs Dental fogászat fogorvosaiként kiemelkedő fontosságot tulajdonítunk a fogínygyulladás (gingivitis) megelőzésének, kezelésének, hogy ne alakulhasson ki a fogínygyulladás súlyos következményeként fogínysorvadás (parodontitis), ami végső soron a fogak elvesztésével járhat.

Szeretné megelőzni a fogai elvesztését okozó fogínysorvadást?

A témával kapcsolatban:

Fogfájás kezelése

Helyes fogmosási technika
Fogtömés csere
Fogtömés

Fogkő eltávolítás
  • Ha igen, akkor figyeljen oda gyulladt ínyére, és időben forduljon szakemberhez!

A fogínygyulladás tünetei

Az egészséges, ép fogíny rózsaszín, fájdalom mentes, és megfelelően takarja a fogakat. A gyulladt íny távol áll ettől.

Ha szeretné megelőzi fogínye sorvadását, és érdeklődik az íngyulladásról, akkor biztosan szeretné tudni, hogy miről ismerhető fel a fogínygyulladás?

• Gyulladás esetén a fogíny megduzzad, és erősen piros színre vált.
  • Ha gyulladt az ínye, akkor fogmosás és evés közben fájdalmat érezhet.
  • A legkisebb fizikai behatásra is vérezhet a fogíny.

Ha a gyulladt fogíny tüneteit észleli, akkor két dolgot tehet:

1. Fogínysorvadása kockázatának kizárása érdekében haladéktalanul keresse fel Budapesten a Hegedűs Dental fogászat fogorvosi rendelőjét. Ez azért fontos Önnek, hogy minél hamarabb elkezdhessük a gyulladt íny megfelelő kezelését. Az idejében elkezdett kezeléssel megőrizheti teljes fogsorát. A gyulladást kiváltó ok megszüntetésével fogínye maradandó károsodás nélkül gyógyulhat.
  2. El is hanyagolhatja gyulladt ínye kezelését. Ezzel a döntésével azonban vállalja a fogínysorvadás kockázatát, és fogai elvesztésének lehetséges veszélyét.

Mi okozhatja fogínygyulladását?

• A kezeléshez mindenképp meg kell keresni ínygyulladása kiváltó okát.

Miért vérzik az ínye? Íme a fogínygyulladás okai

Az ínyvérzés leggyakoribb oka a fogkő, illetve a fogfelszínén lévő lepedék. Először lepedék alakul ki a fog felszínén, ami ételmaradékokból, a nyálból származó anyagokból és baktériumokból áll. Ha ezt nem sikerül maradéktalanul eltávolítanunk, akkor ez idővel a nyálban lévő ásványi anyagok hatására átalakul fogkővé. A fogkövet már nem tudja eltávolítani fogkefével, mert a fogkő sokkal erősebben tapad a fog felszínéhez, mint a lepedék. A fogkövet már csak fogászati rendelőnkben, speciális ultrahangos készülékkel tudják magasan képzett kollégáink eltávolítani Önnek.

A fogkő eltávolítása után a kollégáink minden esetben le is polírozzák a fogait, ami kellemes, sima érzést eredményez. A polírozással nagyon szép sima felszínt kapunk, így a lepedék és a baktériumok egy ideig nehezebben tudnak megtapadni a fogain. Többek között ezért is ajánljuk Önnek a félévenkénti fogkő eltávolítást. A fogkő ki tud alakulni a fogíny fölötti és az íny alatti részén is. Ha a fogkő az íny alatt helyezkedik el, akkor azt már csak egy speciális eljárással lehet eltávolítani, úgynevezett kürettálással. Ameddig ezeket a fogköveket nem távolíttatja el, addig a fogkő a fogínyt folyamatosan irritálja, legtöbbször emiatt vérzik az így fogmosáskor. A fogkő eltávolítás után néhány nappal, ha megfelelően tisztítja a fogait, fogmosáskor megszűnik az ínyvérzés is. Amennyiben gyakori az ínyvérzés, duzzadt, gyulladt az ínye, mindenképp keresse fel fogorvosát!

Fogínygyulladás kezelése

A baktériumok által okozott fogínygyulladást viszonylag könnyű kezelni, a fogak alapos áttisztítása után, megfelelő fogmosási, szájápolási technikák alkalmazásával a fogínygyulladás rövid idő alatt megszűnik. A szuvas fogakat pedig a szükséges tisztítás és fertőtlenítés után esztétikus, kiváló minőségű kompozit tömőanyagokkal látják el a Hegedűs Dental fogászati rendelőjében.

Mint a legtöbb fogászati kezelésnél, a fogínygyulladásnál is a leghatásosabb kezelés a megelőzés. Megfelelő szájápolással, a fogak tisztán tartásával kivédhetjük a lepedék okozta fogínygyulladást. Ebben nyújtanak segítséget Önnek fogorvosaink és dentalhigiénikusaink.

Ha szeretné megelőzni a fogínysorvadást és az egyéb fog- és fogágybetegségeket, akkor érdemes évente legalább egyszer egy szájhigiéniai kezelésre eljönni.

Ha fogágybetegséggel küzd, fogínygyulladása, fogínysorvadása van, akkor legalább félévente javasolt Önnek a szájhigiéniai kezelés, a fogágyproblémák súlyosságának függvényében.

Fogai egészségének és szépségének megőrzése érdekében rendszeres fogorvosi ellenőrzés során ajánljuk, hogy vegye igénybe teljes szájhigiéniai kezelésünket, amelynek részeként ultrahangos készülékkel eltávolítjuk a lerakódott fogkövet, és a polírozással visszaadjuk fogainak eredeti fényét és csillogását.

Csak magyarországi telefonszámot áll módunkban visszíhívni

A témával kapcsolatban:

Fogfájás kezelése