Eddig csak a reklámból hallott róla?

Talán Ön is egy a szerencsések közül, és csupán a reklámokból ismeri a rettegett paradontitis kifejezést, amelynek kezelésére jobbnál jobb termékeket ajánlanak a fogorvosok. De mit is jelent a szó?

A parodontitis, vagyis fogágybetegség Magyarország lakosságának 80-90% -át érinti, ez az adat megdöbbentő. Pedig ez a megbetegedés, ha időben hatékony kezelésben részesül a páciens, gyógyítható.

A parodontium szó jelentése, fogágy, amelynek részei: a fogat körülölelő csontos meder, pici rostok, melyek felfüggesztik ebbe a mederbe a fogat, és az íny. Amikor ezek közül valamelyik károsul vagy begyullad, azt nevezzük fogágy gyulladásnak, amelyet tulajdonképpen a lepedék baktériumai okoznak. Ha a lepedékben található nagy mennyiségű baktérium- mely az elégtelen szájhigiéné következménye- az íny közelében felhalmozódik, akkor ott egy idő után gyulladás alakul ki. paradontitis_fogaszat

A legtöbb páciens az alábbi tünetekkel keresi fel a fogorvosát: duzzadt, fájdalmas íny, fogmosáskor vérző íny, rossz lehelet. Jó hír, hogy a legtöbb esetben, ez az ínygyulladás a fogselyem használatával, alapos fogmosással, gyulladáscsökkentő szájöblögető használatával, és némely esetben a fogkő eltávolításával maradéktalanul és gyorsan megszüntethető.

Érdemes nagyon odafigyelni a jelekre, az elhúzódó fájdalomra, kezeletlen fogíny duzzanatára. Ha ugyanis a gyulladás hosszú időn keresztül fennáll, súlyosabb problémát is jelenthet: megtámadja a fogágyat. A gyulladás következtében olyan mértékben is károsulhat az íny szövete, hogy visszafordíthatatlan pusztulást eredményez: ekkor alakul ki az íny visszahúzódás. Még súlyosabb esetekben a huzamosabb ideig fennálló gyulladás elpusztítja a fogágy többi részét, azaz a rostokat és a csontot is. A fog megtámasztása is meggyengül, ekkor tapasztalhatjuk, hogy az amúgy erős fogunk elkezd mozogni. Az íny elválik a fog gyökerétől, és olyan mély, úgynevezett tasakok jönnek létre, amelyek rengeteg baktériumot, gyulladt szövetet, fogkövet tartalmaznak és szinte észrevétlenül is, állandó gyulladás színhelyei lehetnek.

Ha tehát Ön a fogágybetegség alábbi tüneteit észleli: vérző íny, duzzadt íny, mozgó fogak, fájdalom, nyilalló érzés ráharapáskor, kellemetlen szájszag fogmosás után is, genny csorog a fogak mellől, haladéktalanul keressen fel bennünket, és a Hegedűs Dentál szakemberei megtalálják a hatékony megoldást és megfelelő kezelést a problémára!